Vejledning ved salg

Ønsker du at sælge, kontakt venligst vores administrator:

 

 

Fremgangsmåde for salg af andel .

  1. Vurderingsrapport bestilles. Vurderingen skal udarbejdes af Lejlighedsvurdering.dk. Vurdering betales af sælger og køber med 50% til hver.
  2. Når vurderingen foreligger kontaktes de personer der er opført på ventelisterne. Fra vurderingen foreligger, har ADMINISTRATOR 8 uger til at kontakte de personer der er opført på ventelisterne.
  3. Hvis ingen fra ventelister melder sig, meddeler administrator dette til andelshaver og andelshaver skal selv finde køber.
  4. Når sælger har fundet en køber skal sælger udfylde købers oplysninger via foreningens hjemmeside.
  5. Når administrator eller sælger har fundet en køber udarbejder administrator overdragelsesaftale.
  6. Husk at indsende Andelsbeviset til din administrator, når køber er fundet.

 

De andelshavere der har fået tinglyst pant i deres lejligheder, skal være opmærksomme på, at hvis gælden i lejligheden overstiger salgssummen, kan dokumenter ikke udarbejdes før panthaver (bank el. lign) har accepteret handelen.

 

Administrator udarbejder overdragelsesdokumenter, som skal underskrives af parterne (sælger, køber og bestyrelsen). Dokumenterne fremsendes elektronisk til digital underskrift med dit NemID.

 

Der skal påregnes en ekspeditionstid på ca. 1 måned fra køberen er fundet, til overtagelsesdatoen.  Overtagelsesdatoen kan være den. 1. eller 15. i en måned.

Køber indbetaler 14 dage før overtagelsen, og sælger afregnes tidligst 14 dage efter overtagelsen.

Køber betaler ekspeditionsgebyr og første periodes boligafgift sammen med købesummen.

Sælger betaler nøgleoplysningsskema, tingbogsattester, afregninger af pant / udlæg m.v. Benytter sælger en mægler, vil der være yderligere omkostninger til administrator forbundet med salget. Såfremt handelen ikke bliver gennemført betaler sælger ½ ekspeditionsgebyr til administrator.

 

Nyheder

21. Apr 2025

indkommende forslag til generalforsamling den 28. april 2025
 
Der er indkommet vedlagte forslag.
 

11. Apr 2025

I N D K A L D E L S E

I henhold til Andelsboligforeningen Julius’ vedtægter § 25 indkaldes du herved til ordinær generalforsamling, der afholdes

Mandag den 28. april 2025 kl. 19.00-21.00
i beboerlokalet...

7. Apr 2025

Bestyrelsen er opmærksom på at der er fejl på nøglebrikker på visse opgange. Løsningen er ikke gået så hurtigt som forventet. Vi arbejder forsat ihærdigt på sagen. 

18. Apr 2024

indkommende forslag til generalforsamling den 24.04.2024
 
Der er indkommet et forslag fra andelshaver
”Generalforsamlingen godkender at bestyrelsen/andelsforeningen kan isætte vindue i taget med...

10. Apr 2024

Indkaldelse til ordinær generalforsamling
 
Den formelle indkaldelse finder du i din blikpostkasse.
 
Generalforsamlingen afholdes
onsdag den 24. april 2024 kl. 19.00-21:00
i beboerlokalet Julius...