Vejledning ved salg

Ønsker du at sælge, kontakt venligst vores administrator:

 

 

Fremgangsmåde for salg af andel .

  1. Vurderingsrapport bestilles. Vurderingen skal udarbejdes af Lejlighedsvurdering.dk. Vurdering betales af sælger og køber med 50% til hver.
  2. Når vurderingen foreligger kontaktes de personer der er opført på ventelisterne. Fra vurderingen foreligger, har ADMINISTRATOR 8 uger til at kontakte de personer der er opført på ventelisterne.
  3. Hvis ingen fra ventelister melder sig, meddeler administrator dette til andelshaver og andelshaver skal selv finde køber.
  4. Når sælger har fundet en køber skal sælger udfylde købers oplysninger via foreningens hjemmeside.
  5. Når administrator eller sælger har fundet en køber udarbejder administrator overdragelsesaftale.
  6. Husk at indsende Andelsbeviset til din administrator, når køber er fundet.

 

De andelshavere der har fået tinglyst pant i deres lejligheder, skal være opmærksomme på, at hvis gælden i lejligheden overstiger salgssummen, kan dokumenter ikke udarbejdes før panthaver (bank el. lign) har accepteret handelen.

 

Administrator udarbejder overdragelsesdokumenter, som skal underskrives af parterne (sælger, køber og bestyrelsen). Dokumenterne fremsendes elektronisk til digital underskrift med dit NemID.

 

Der skal påregnes en ekspeditionstid på ca. 1 måned fra køberen er fundet, til overtagelsesdatoen.  Overtagelsesdatoen kan være den. 1. eller 15. i en måned.

Køber indbetaler 14 dage før overtagelsen, og sælger afregnes tidligst 14 dage efter overtagelsen.

Køber betaler ekspeditionsgebyr og første periodes boligafgift sammen med købesummen.

Sælger betaler nøgleoplysningsskema, tingbogsattester, afregninger af pant / udlæg m.v. Benytter sælger en mægler, vil der være yderligere omkostninger til administrator forbundet med salget. Såfremt handelen ikke bliver gennemført betaler sælger ½ ekspeditionsgebyr til administrator.

 

Nyheder

10. Apr 2024

Indkaldelse til ordinær generalforsamling
 
Den formelle indkaldelse finder du i din blikpostkasse.
 
Generalforsamlingen afholdes
onsdag den 24. april 2024 kl. 19.00-21:00
i beboerlokalet Julius...

30. Jan 2024

Renovering af vinduer mm.

AB Julius ekstraordinære generalforsamling vedtog den 02. november 2023 at der gennemføres et renoveringsprojekt, hvor alle vinduer og døre i gårdfacaden samt alle kældervinduer...

20. Apr 2023

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2022
 
Den formelle indkaldelse finder du i din blikpostkasse.
 
Generalforsamlingen afholdes
onsdag den 27. april 2023 kl. 19.00
i beboerlokalet Julius...

20. Dec 2022

juletræet uden pynt....
 
når julen skal bæres ud igen er der også en del juleaffald. 
se Frederiksberg Kommunes vejledning om håndtering af juleaffald på https://www.frederiksberg.dk/juleaffald. 
 
Træer...

1. Okt 2022

Indvielse af legehus 
 
alle beboere stort som småt inviteres til indvielsen af legehus
 
Onsdag 12. Oktober 2022
kl 16:30 
 
hvor Helges Pølgser vi stå parat med vognen.