Vejledning ved salg

Ønsker du at sælge, kontakt venligst vores administrator:

 

 

Fremgangsmåde for salg af andel .

  1. Vurderingsrapport bestilles. Vurderingen skal udarbejdes af Lejlighedsvurdering.dk. Vurdering betales af sælger og køber med 50% til hver.
  2. Når vurderingen foreligger kontaktes de personer der er opført på ventelisterne. Fra vurderingen foreligger, har ADMINISTRATOR 8 uger til at kontakte de personer der er opført på ventelisterne.
  3. Hvis ingen fra ventelister melder sig, meddeler administrator dette til andelshaver og andelshaver skal selv finde køber.
  4. Når sælger har fundet en køber skal sælger udfylde købers oplysninger via foreningens hjemmeside.
  5. Når administrator eller sælger har fundet en køber udarbejder administrator overdragelsesaftale.
  6. Husk at indsende Andelsbeviset til din administrator, når køber er fundet.

 

De andelshavere der har fået tinglyst pant i deres lejligheder, skal være opmærksomme på, at hvis gælden i lejligheden overstiger salgssummen, kan dokumenter ikke udarbejdes før panthaver (bank el. lign) har accepteret handelen.

 

Administrator udarbejder overdragelsesdokumenter, som skal underskrives af parterne (sælger, køber og bestyrelsen). Dokumenterne fremsendes elektronisk til digital underskrift med dit NemID.

 

Der skal påregnes en ekspeditionstid på ca. 1 måned fra køberen er fundet, til overtagelsesdatoen.  Overtagelsesdatoen kan være den. 1. eller 15. i en måned.

Køber indbetaler 14 dage før overtagelsen, og sælger afregnes tidligst 14 dage efter overtagelsen.

Køber betaler ekspeditionsgebyr og første periodes boligafgift sammen med købesummen.

Sælger betaler nøgleoplysningsskema, tingbogsattester, afregninger af pant / udlæg m.v. Benytter sælger en mægler, vil der være yderligere omkostninger til administrator forbundet med salget. Såfremt handelen ikke bliver gennemført betaler sælger ½ ekspeditionsgebyr til administrator.

 

Nyheder

29. Apr 2022

Brandsikker bolig
 
Efter opfordring fra generalforsamling en henvisning til beredskabsstyrelsens materialer hvordan du kan forebygge brand.

21. Apr 2022

Indkommende forslag til ordinær generalforsamling 2022
 
Der er indkommet forslag fra andelshavere til generalforsamlingen som afholdes
onsdag den 27. april 2022 kl. 19.00
i beboerlokalet Julius Valentiners...

12. Apr 2022

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2022
 
Den formelle indkaldelse finder du i din blikpostkasse.
 
Generalforsamlingen afholdes
onsdag den 27. april 2022 kl. 19.00
i beboerlokalet Julius...

30. Jan 2022

Region Hovedstadens afgørelse om jordforurening
 
Region Hovedstaden har ikke længere kortlagt vores matrikel 34l som muligvis forurenet. Du kan læse deres afgørelse her. 

17. Jan 2022

Lukket for det varme vand


Så er det igen tid til servicering af varmtvandsbeholderen, derfor
Lukket for det varme vand 
Mandag 17. Januar 
kl. 13:00 -16:00 
 
Efter rens af varmtvandbeholder...